Azok, akik kereskedelemmel foglalkoznak idő kérdése csupán és a webáruház készítés mellett döntenek. Vannak olyanok, akik már a meglévő fizikai bolt termékeit szeretnék értékesíteni az online világában, de olyanok is akadnak, akiket egy tutibiztos ötlet bevillanása késztet a webáruház indításra. A közös mindkettőben az, hogy online működik és négy alapvető kérdés köré épül: Mit? Kinek? Hogyan? Mennyiért? Abban az esetben, ha fizikai boltunk termékeit akarjuk értékesíteni online, az első kérdésre a válasz meg is van. Akiknek még nincs termékük, azok előzőleg végezhetnek egy piackutatást, hogy felmérjék az igényeket.
Lényegében a Mit? és Kinek? kérdések együtt járnak, hiszen a legtöbb esetben, ha megvan a termékünk, akkor a célpiacot is meg tudjuk határozni. A webáruház készítés előtt mindenképp fel kell mérnünk a potenciális vásárlókat, hogy kialakítsunk egy profilt, amihez a termék értékesítési lehetőségeit mérjük. A hogyan kérdésre a válasz egyértelmű, a webáruház segítségével értékesítünk. Azonban itt fontos megjegyezni, hogy a webáruház készítési módjának óriási a piaca, vagyis léteznek előfizetéses vagy más néven bérlős webáruházak, amelyek egy meglévő sablon alapján műkődnek, amit személyre és az adott termékre szabnak. Az egyedi fejlesztésű webáruházak az alapoktól fejleszthető ki oldalunk és szinte minden megvalósítható általa, azonban pénz és időigényes. És végül a webáruház készítés utolsó kérdése, hogy mennyiért? Kétféle költséggel kell számolni, a kezdeti költségekkel és a fejlesztési költésegekkel. Egyéne válogatja, hogy mennyit tud belefektetni a webáruház indításba.