A SEO szövegíráshoz mindenekelőtt természetesen ismernünk kell a SEO alapelveit, ugyanakkor pedig jól meg kell jegyeznünk és szem előtt kell tartanunk egy nagyon fontos vonatkozást: bár különböző technikák segítségével arra törekszünk, hogy szövegeink a keresőmotorok számára felismerhetőek és áttekinthetőek legyenek, elsődleges célközönségünk mindig a hús-vér, értő és érző olvasóink. Hozzájuk szólunk, nekik írunk, elsősorban az ő stílusukhoz, igényeikhez kell alakítanunk a szöveget. Az eszerint megtervezett, esetenként el is készült szöveget pedig utólag optimalizáljuk, hogy a keresőmotorok is felismerhessék, de sosem a robotok működését kell elsőbbségbe helyeznünk. Minden szempontot, amit a SEO szövegírás során is követünk, elsődlegesen az értő és érző olvasókhoz kell igazítanunk.
1. Kulcsszavak használata
A SEO szövegírás során mindig egyetlen kulcsszó köré építjük a szöveget, így elsődlegesen azokat a szempontokat kell figyelembe vennünk, amelyek miatt az olvasó az adott kulcsszóra rákereshetett. Ezeket a lehetséges kérdéseket és problémákat kell feltérképeznünk, a szövegírás során pedig ezek megválaszolására, megoldására kell törekednünk.
Az, hogy az adott kulcsszó pontosan hányszor szerepel a szöveg egészében, mindig a terjedelemtől függ, ha azonban kellőképpen átfogó és jól szerkesztett szöveget írunk, egészen biztosan elégszer előfordul majd. Az eredeti kulcsszó mellett azonban érdemes még odafigyelnünk a témába vágó, releváns szófordulatok, kifejezések beépítésére a szövegbe. Ezeket könnyedén ellenőrizhetjük egy találó Google kereséssel.
2. Terjedelem
A szövegek terjedelme elsősorban a témaválasztástól, a kulcsszótól függ, hiszen vannak olyan témák, amelyeket nagyon egyszerűen és lényegre törően össze lehet foglalni egy rövidebb írásban is, de olyanok is, amelyekbe nem érdemes belefogni, ha nem bontjuk ki őket eléggé. A blogbejegyzések terjedelme ennélfogva minden blogon szövegenként változó. Egy átlagos blogbejegyzés terjedelme nagyjából 1500 szó körül mozog, de számos példát találunk akár 3-5 ezer szó hosszúságú szövegekre is a komolyabb blogokon.
3. Cím és alcímek
A cím kiemelkedő funkcióval bír: ez fogja eldönteni, hogy hányan fogják elolvasni szövegünket. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy kellőképpen megformált és figyelemfelkeltő legyen, hogy az olvasót további olvasásra késztesse. Mielőtt tehát véglegesítenénk a címet, mindenképpen álljunk elő több ötlettel, sőt, esetleg kérjük ki mások véleményét is. Mivel pedig az olvasók gyakran előbb csak belegörgetnek a szövegbe, mielőtt elolvasnák azt, az alcímekre is legalább akkora hangsúlyt kell fektetnünk, mint a fő címre, hogy felkeltsük és fenntartsuk az érdeklődést: legyenek ígéretesek, érdekesek, tartalmasak.
4. Képek és linkek
Mindenképp jó, ha a szövegbe legalább egy képet beillesztünk, terjedelemtől függően azonban lehet többet is. Lehetőség szerint használjunk saját képeket, adjunk hozzájuk leírást, és figyeljünk arra, hogy a feltöltött kép fájlneve tartalmazza a kulcsszót, amivel éppen dolgozunk, hogy a robotok felismerjék azt.
Linkek esetében pedig érdemes ugyanúgy külső mint belső linkeket használnunk, hiszen ezek nyitják meg az oldalt az olvasók felé.